Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z klas VII i VIII SP1.
Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.
Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.
Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .
Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble - Mateusza Stockiego, doktoranta Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz, pt. „ Wściekły azot”, którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.
Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.
Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.
Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska
{gallery}2019/fizykochemia{/gallery}
W okresie od 25 września 2019 roku do 28 lutego 2020 roku, w ramach Programu "SZKOŁA NA PODIUM - TUTAJ LUBIĘ SIĘ UCZYĆ", w SP 1 im. M. Kopernika w Miliczu, odbywały się zajęcia z języka angielskiego dla klas IV - VI.
Głównym celem zajęć było podniesienie kompetencji językowych uczniów, zwłaszcza rozwijanie zdolności komunikacji werbalnej. Ponadto, uczniowie poszerzali znajomość struktur leksykalno-gramatycznych, a także poznali gatunek literacki jakim jest powieść detektywistyczna, na przykładzie twórczości brytyjskiego pisarza Arthura Conana Doyla.
W zajęciach uczestniczyło ośmioro uczniów z klas V i VI.
Lekcje odbywały się w sali językowej wyposażonej w tablicę interaktywną, słuchawki z mikrofonami, liczne plansze gramatyczne, mapy krajów anglojęzycznych, słowniki oraz Flash Cards.
Uczniowie pracowali metodą komunikacyjną, TPR (Total Physical Response), drama oraz metodą audio-wizualną.
Zajęcia zmotywowały uczniów do poszerzania wiedzy przy wykorzystaniu różnych metod pracy i środków dydaktycznych.
> >
Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM.
Zmysły
Zmysły smaku i słuchu
Podczas dwóch ostatnich godzin zajęć przyrodniczych dziewczynki miały okazję obejrzeć filmy edukacyjne opowiadające o narządach, które pozwalają nam na odbieranie dźwięków oraz smaków. Korzystając również z atlasów przyrodniczych mogłyśmy omówić sobie dokładnie budowę ucha oraz języka oraz odpowiedziałyśmy na kilka pytań. Dziewczyny dowiedziały się też, że oprócz smaków: słodkiego, słonego, kwaśnego i gorzkiego jest też smak umami. Próbowały różnych owoców i warzyw z zamkniętymi oczami i usiłowały odgadnąć czego próbują. Uczennice były zaskoczone,że ucho zbudowane jest między innymi z młoteczka, kowadełka, ślimaka i trąbki. Dzięki tablicy interaktywnej mogłyśmy posłuchać różnych odgłosów i zagrać w grę "Powiedz co słyszysz".
Dziewczynki odgadywały odgłosy zwierząt, natury, miasta oraz swoje głosy nawzajem.
{gallery}2019/smak słuch{/gallery}
Zajęcia były realizowane za pomocą metod problemowych, aktywizujących i praktycznego działania. Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc. Korzystaliśmy z tablicy multimedialnej, gier dydaktycznych, planszowych i wykorzystywali je do obliczeń pieniężnych, zegarowych i kalendarzowych. Układali również klocki GEO.
Aneta Gębala
Podczas zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z przyrody uczniowie pogłębiali swoją wiedzę w urozmaicony sposób. Wyszukiwali informacje na omawiane tematy w różnych dostępnych źródłach, przeprowadzali doświadczenia i prowadzili obserwacje. Oglądali prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne oraz korzystali z platformy edukacyjnej „Superkid”. Nauczyli się posługiwać mikroskopem i przygotowywać preparaty do obserwacji. Zdobywali wiedzę również poprzez zabawę – np. rozwiązywali łamigłówki, układali puzzle i pusy, uczyli się przy grach edukacyjnych.
> >
Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z klas VII i VIII SP1.
Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.
Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.
Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .
Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble - Mateusza Stockiego, doktoranta Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz, pt. „ Wściekły azot”, którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.
Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.
Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.
Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska
> >