Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/fizykochemia.
JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/smak słuch.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/fizykochemia
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/smak słuch

 

Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z  klas VII i VIII SP1.

Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość  zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.

Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu  „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.

Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły  wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem  „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .

Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble -  Mateusza Stockiego, doktoranta  Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz,  pt. „ Wściekły azot”,  którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.

Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.

Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.

Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska

{gallery}2019/fizykochemia{/gallery}

W okresie od 25 września 2019 roku do 28 lutego 2020 roku, w ramach Programu "SZKOŁA NA PODIUM - TUTAJ LUBIĘ SIĘ UCZYĆ", w SP 1 im. M. Kopernika w Miliczu, odbywały się zajęcia z języka angielskiego dla klas IV - VI.

Głównym celem zajęć było podniesienie kompetencji językowych uczniów, zwłaszcza rozwijanie zdolności komunikacji werbalnej. Ponadto, uczniowie poszerzali znajomość struktur leksykalno-gramatycznych, a także poznali gatunek literacki jakim jest powieść detektywistyczna, na przykładzie twórczości brytyjskiego pisarza Arthura Conana Doyla.

W zajęciach uczestniczyło ośmioro uczniów z klas V i VI.

Lekcje odbywały się w sali językowej wyposażonej w tablicę interaktywną, słuchawki z mikrofonami, liczne plansze gramatyczne, mapy krajów anglojęzycznych, słowniki oraz Flash Cards.

Uczniowie pracowali metodą komunikacyjną, TPR (Total Physical Response), drama oraz metodą audio-wizualną.

Zajęcia zmotywowały uczniów do poszerzania wiedzy przy wykorzystaniu różnych metod pracy i środków dydaktycznych.

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM.

Zmysły
Zmysły smaku i słuchu

Podczas dwóch ostatnich godzin zajęć przyrodniczych dziewczynki miały okazję obejrzeć filmy edukacyjne opowiadające o narządach, które pozwalają nam na odbieranie dźwięków oraz smaków. Korzystając również z atlasów przyrodniczych mogłyśmy omówić sobie dokładnie budowę ucha oraz języka oraz odpowiedziałyśmy na kilka pytań. Dziewczyny dowiedziały się też, że oprócz smaków: słodkiego, słonego, kwaśnego i gorzkiego jest też smak umami. Próbowały różnych owoców i warzyw z zamkniętymi oczami i usiłowały odgadnąć czego próbują. Uczennice były zaskoczone,że ucho zbudowane jest między innymi z młoteczka, kowadełka, ślimaka i trąbki. Dzięki tablicy interaktywnej mogłyśmy posłuchać różnych odgłosów i zagrać w grę "Powiedz co słyszysz".
Dziewczynki odgadywały odgłosy zwierząt, natury, miasta oraz swoje głosy nawzajem. 

{gallery}2019/smak słuch{/gallery}

Zajęcia były realizowane za pomocą metod problemowych, aktywizujących i praktycznego działania. Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc. Korzystaliśmy z tablicy multimedialnej, gier dydaktycznych, planszowych i wykorzystywali je do obliczeń pieniężnych, zegarowych i kalendarzowych. Układali również klocki GEO.
Aneta Gębala

Podczas zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z przyrody uczniowie pogłębiali swoją wiedzę w urozmaicony sposób. Wyszukiwali informacje na omawiane tematy w różnych dostępnych źródłach, przeprowadzali doświadczenia i prowadzili obserwacje. Oglądali prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne oraz korzystali z platformy edukacyjnej „Superkid”. Nauczyli się posługiwać mikroskopem i przygotowywać preparaty do obserwacji. Zdobywali wiedzę również poprzez zabawę – np. rozwiązywali łamigłówki, układali puzzle i pusy, uczyli się przy grach edukacyjnych.

 

Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z  klas VII i VIII SP1.

Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość  zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.

Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu  „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.

Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły  wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem  „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .

Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble -  Mateusza Stockiego, doktoranta  Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz,  pt. „ Wściekły azot”,  którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.

Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.

Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.

Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska