Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

 

Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z  klas VII i VIII SP1.

Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość  zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.

Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu  „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.

Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły  wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem  „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .

Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble -  Mateusza Stockiego, doktoranta  Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz,  pt. „ Wściekły azot”,  którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.

Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.

Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.

Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska