Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/ukladkrwionosny.
JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/układ nerwowy.
JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/układ.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/ukladkrwionosny
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/układ nerwowy
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/układ

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM.



Po przerwie świątecznej wróciłyśmy do szkoły wypoczęte i gotowe na nowe wyzwania. Jednym z takich wyzwań były kolejne zajęcia przyrodnicze. Temat był poważny więc, żeby go zrozumieć obejrzałyśmy film edukacyjny. Następnie Pani przybliżyła nam najważniejsze pojęcia związane z omawianym tematem i odpowiedziała na wszystkie nurtujące nas pytania po czym przystąpiłyśmy do tworzenia układu krwionośnego z użyciem plasteliny w dwóch kolorach: niebieskim i czerwonym. Rolowałyśmy długie paseczki, a później przyklejałyśmy je do kartki, na której był wydrukowany człowiek i jego układ krwionośny.

{gallery}2019/ukladkrwionosny{/gallery}

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM

Podczas ostatnich dwóch godzin zajęć przyrodniczych dzieci zapoznały się z podstawami dwóch kolejnych układów. Układu nerwowego oraz układu kostnego. Uczennice obejrzały filmy edukacyjne obrazujące oba zagadnienia.

W czasie pierwszych zajęć odrysowały swoje sylwetki na szarym papierze i wykonały korzystając z kleju i wełny układ nerwowy oraz mózg.

W czasie drugich zajęć poznały "Kostka" czyli mogły na własne oczy zobaczyć jak wygląda ludzki szkielet. Dowiedziały się ile kości jest w ludzkim organizmie  w zależności od wieku człowieka, ile waży szkielet kobiety, a ile mężczyzny oraz która, kość jest najmniejsza, a która największa. Następnie wykonały wycinankę, a później z jej elementów złożyły własnego "Kostka".

{gallery}2019/układ nerwowy{/gallery}

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM.
Podczas ostatnich dwóch godzin zajęć przyrodniczych dzieci zapoznały się z podstawami układu oddechowego oraz pokarmowego. Miały okazję obejrzeć filmy edukacyjne z serii "Było sobie życie" dzięki którym, zrozumiały podstawy pracy wyżej wymienionych układów. 
W czasie pierwszych zajęć zbudowałyśmy szkielet płuc używając czterech rzeczy. Plastikowych słomek, kartki z bloku technicznego oraz dwóch woreczków śniadaniowych i taśmy klejącej. Słomki skleiłyśmy razem, na kartce narysowałyśmy płuca, usta oraz nos, dokleiłyśmy do słomek w odpowiednich miejscach po czym przymocowałyśmy woreczki taśmą do słomek. W taki oto sposób powstały płuca. Mogłyśmy zobaczyć jak pracują te narządy. 
Na kolejnych zajęciach kompletowałyśmy układ pokarmowy z wcześniej przygotowanych puzzli. Miałyśmy do dyspozycji wszystkie narządy układu pokarmowego oraz ich nazwy. Dowiedziałyśmy się jak pracują poszczególne narządy, jak wyglądają i gdzie są w ciele człowieka. 
{gallery}2019/układ{/gallery}
Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM
 
Dnia 27.11 odbyły się kolejne zajęcia przyrodnicze dla klas pierwszych. Tym razem również poruszyliśmy kolejny bardzo ważny temat. Rozmawialiśmy o tym gdzie mieszkają zwierzęta? Jak budują sobie schronienia na zimę? Jak ludzie mogą pomagać zwierzętom zimą oraz czym jest hibernacja? Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny, z którego dowiedzieliśmy się jak zwierzęta zimują. Mogliśmy zobaczyć zdjęcia różnych mieszkań zwierząt. Udało się nam też dotkną i obejrzeć opuszczone gniazdo os. Kolejnym krokiem było zbudowanie makiety schronienia dla jeża. Potrzebowaliśmy: tekturowego pudełka, folii, gazety oraz liści. W pudełku wycieliśmy  dziurę na wejście, dno wyłożyliśmy gazetą, do środka włożyliśmy smakołyki w postaci żołędzi następnie pokrywkę pudełka obłożyliśmy folią, zrobiliśmy dziurki i na koniec przykryliśmy wszystko dużą ilością liści które, wcześniej zebraliśmy koło szkoły.