Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

Z powodu nieobecności nauczyciela p.Beaty Stefańskiej ( wyjazd na wymianę międzyszkolną do Gruzji) zajęcia przyrodnicze w ramach projektu „Szkoła na podium. Tutaj lubię się uczyć” w dniu 28 października  ( poniedziałek) nie odbędą się. Termin odrobienia zajęć zostanie ustalony z uczestnikami i rodzicami.

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu "SZKOŁA NA PODIUM"

Ściółka leśna. Grzyby.

16 października odbyły się kolejne zajęcia przyrodnicze w ramach projektu "Szkoła Na Podium". Tym razem rozmawialiśmy o ściółce leśnej. O tym z czego jest zbudowana i dlaczego jest tak ważna. Zobaczyliśmy film edukacyjny oraz zdjęcia przedstawiające najpopularniejsze grzyby w Polsce. Ponieważ jesień to czas grzybobrania ważne jest aby, wiedzieć jakie grzyby można zbierać, a jakich unikać, oczywiście zawsze konsultując się z kimś dorosłym. Poznaliśmy budowę grzyba, a z zebranych wcześniej materiałów zbudowaliśmy ściółkę leśną. Później umieściliśmy na niej grzyby, które przyniosła nauczycielka. Były wśród nich te które, można spokojnie zjeść oraz te których, należy bezwzględnie unikać. Na koniec wszyscy razem szukaliśmy grzybów korzystając z gry edukacyjnej na tablicy interaktywnej. 

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu "SZKOŁA NA PODIUM".

Wyjście w teren. Poznajemy warstwy lasu.

Korzystając z pięknej pogody wyszliśmy w teren aby, poznać warstwy lasu. Nauczyliśmy się czym jest ściółka, runo leśne oraz korony drzew. Mówiliśmy o zwierzętach żyjących w poszczególnych partiach lasu, rozmawialiśmy o tym z czego składa się ściółka leśna. Chłonęliśmy zapachy i dźwięki. Zgromadziliśmy również część materiałów potrzebnych do kolejnych zajęć.

Na zajęciach przyrodniczych uczniowie klasy I dowiedzieli się jak zbudowane są rośliny, czego potrzebują żeby, rosnąć oraz jak się odżywiają. Zrobiliśmy również doświadczenia, które miały na celu sprawdzenie czy rośliny piją wodę. Pierwszym doświadczeniem była wędrówka wody pomiędzy pojemnikami. Do trzech pojemników nalaliśmy czystej wody. W pierwszym i ostatnim pojemniku wodę przefarbowaliśmy na dwa kolory- czerwony i niebieski. W środkowym pojemniku woda była czysta. Zwinęliśmy dwie rurki z ręcznika papierowego, zagięliśmy w podkowę. Jedną końcówkę wsadziliśmy do pojemnika z wodą czerwoną, a drugą do pojemnika z wodą czystą. Końcówkę drugiej rurki wsadziliśmy do czystej wody, a drugą końcówkę do wody niebieskiej. Na drugi dzień czysta woda była zafarbowana na fioletowo, a ręczniki miały dwa kolory: czerwony i niebieski. Dowiedzieliśmy się że, woda się przemieszcza. Kolejne doświadczenie polegało na zafarbowaniu wody różnymi kolorami, wsadziliśmy do niej kwiaty (białe) i za kilka dni sprawdzaliśmy czy nasze rośliny zmieniły kolor pojąc kolorową wodę. Okazało się że, kwiaty zabarwiły się na kilka różnych kolorów w zależności od koloru wody w pojemniku. Udowodniliśmy że, kwiaty piją wodę. 

Z powodu nieobecności nauczyciela p.Natalii Loret- Wiernasz terapia logopedyczna w ramach projektu „Szkoła na podium. Tutaj lubię się uczyć” w dniu 04 października  ( piątek) nie odbędzie się. Termin odrobienia zajęć zostanie ustalony przez prowadzącą z uczestnikami.