Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

 

           

Zajęcia logopedyczne odbywały się od marca do czerwca  2019. Terapią objętych było 4 uczniów z klas 2. Uczniowie ci zostali zakwalifikowani na terapię na podstawie opinii psychologiczno-pedagogicznych, rozmów z wychowawcami oraz diagnozy logopedycznej.

            Podczas zajęć grupowych uczniowie z dyslalią wykonywali ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe oraz dykcyjne. Terapia polegała na eliminowaniu wady wymowy, poprawnym wywoływaniu poszczególnych głosek, utrwalaniu ich w izolacji, nagłosie, śródgłosie, wygłosie, sylabach, zdaniach oraz opowiadaniach i mowie potocznej. Podczas pracy u wszystkich uczniów poprawił się stan aparatu artykulacyjnego. U trojga  z nich (4) udało się zautomatyzować ćwiczone głoski w mowie spontanicznej.

            Podczas tych zajęć dzieci z wadami wymowy doskonaliły umiejętności oddechowe poprzez ćwiczenia usprawniające aparat oddechowy (dmuchanie, przenoszenie papierowych przedmiotów za pomocą słomki, itp.). Pracowano również nad usprawnianiem motoryki i kinestezji narządów artykulacyjnych (naśladowanie przed lustrem ruchów warg, policzków i języka logopedy; odwzorowanie z ilustracji układów artykulacyjnych). Na zajęciach logopedycznych prowadzono także ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonematycznego dzieci. Praca korekcyjna obejmowała wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek w sylabach, wyrazach, wyrażeniach i zdaniach. Pracowano nad wykształceniem umiejętności analizy i syntezy głosek – jako niezbędnego elementu zarówno do utrwalenia ćwiczonych głosek jak i do nauki czytania.

            Na zajęciach logopedycznych uczyliśmy się także czytania. Dzieci miały możliwość wykonywania ćwiczeń wspierających – grafomotorycznych, koordynacji ręka-oko - pisanie, rysowanie, zabawy w elementach sypkich np. pisanie w kaszy, ciastolina, elementów metody z kinezjologii Denisona. Dzieci uczyły się kodowania, rozwiązywania rebusów i zagadek, krzyżówek i wykreślanek. Zajęcia były przeplatane także elementami logorytmiki i nauki czytania przez śpiewanie np. karaoke.

 

Logopeda

Natalia Loret-Wiernasz

Zabawa w odkodowywanie haseł