Zakończyły się zajęcia laboratoryjne, w których uczestniczyło 8 uczniów z klas VII i VIII SP1.
Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań uczniów takim przedmiotami jak fizyka i chemia, zgłębianie tajemnic przyrody, obserwacja zjawisk przyrodniczych, uczenie bezpiecznego prowadzenia doświadczeń oraz wskazanie na bliskość zagadnień fizyko – chemicznych z życiem codziennym.
Uczniowie uczestniczyli aktywnie w zajęciach. Mieli możliwość samodzielnego eksperymentowania. W swojej pracy laboratoryjnej stosowali sprzęt pozyskany w ramach projektu „Szkoła na Podium”, co uatrakcyjniło zajęcia. Wyznaczali gęstość substancji, identyfikowali substancje, badali napięcie powierzchniowe, wyjaśniali działanie sił spójności, badali właściwości matali, otrzymywali tlenki i wodorotlenki, prowadzili reakcje zobojętniania, otrzymywali i identyfikowali sole trudno rozpuszczalne, przeprowadzali analizę ilościową i jakościowa wody.
Trzydziestogodzinny cykl zajęć Laboratorium fizyko – chemiczne , rozpoczęły wykłady z pokazami z fizyki i z chemii na Politechnice Wrocławskiej, organizowane podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki. Uczestniczyli w wykładach z pokazem „Prąd”, „ Rośliny lecznicze”, „Czy fale – mikrofale są szkodliwe?” .
Ponadto w szkole odbył się pokaz fizyko – chemiczny poprowdzony przez wybitnego, doświadczonego dydaktyka, reprezentanta Polski na Festiwalu Science on Stage II, w Grenoble - Mateusza Stockiego, doktoranta Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pokaz, pt. „ Wściekły azot”, którym uczestniczyli uczniowie w pełni wpisał się w założone cele szkolnego projektu.
Nagrodą dla uczniów na zakończenie zajęć był do wrocławskiego Hydropolis gdzie również uczniowie prowadzili eksperyment.
Uczniowie systematycznie uczestniczyli w zajęciach, realizując założone cele.
Prowadzący zajęcia Renata Korzeniowska
{gallery}2019/fizykochemia{/gallery}