Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

„Droga Polski do Niepodległości”

         W piątek 09 marca gościł w naszej szkole Włodzimierz Putowski, historyk i wieloletni edukator współpracujący z wrocławskim oddziałem Instytutu Pamięci Narodowej, który od lat szerzy wiedzę i pasję historyczną wśród młodzieży szkół w województwie dolnośląskim i opolskim. Wybrani uczniowie z klas siódmych oraz drugich i trzecich gimnazjalnych mogli wysłuchać interesującego wykładu, w którym prelegent przybliżył ponad stuletnią drogę i walkę Polaków o odzyskanie niepodległego państwa polskiego. Narracja historyczna przedstawiająca główne wydarzenia, postacie i organizacje, które zasłużyły się w walce o wolność Ojczyzny, urozmaicona była slajdami wyświetlanymi przez projektor multimedialny. Wykład p.t. „Droga Polski do Niepodległości” wpisuje się w program szkolny „Ku Niepodległej” realizowany przez uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 1 w Miliczu z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości. Organizatorem wydarzenia i opiekunem uczniów był nauczyciel historii Tomasz Nowakowski.

 

Szanowni Państwo,

Drodzy Rodzice Uczestników integracyjnych obozów językowych

organizowanych przez Fundację Nauki Języków Obcych „Linguae Mundi”

serdecznie dziękujemy za decyzję o udziale Państwa dziecka w ubiegłorocznym obozie językowym „Wakacje po angielsku” organizowanym przez Fundację Nauki Języków Obcych Linguae Mundi.  Pozytywne opinie i oceny naszego projektu przez Uczestników oraz ich Rodziców zdecydowały o tym, że i w tym roku, w lipcu, organizujemy kolejną edycję obozu, w którym weźmie udział młodzież polonijna z USA (40 osób) i młodzież z Polski (40 osób) – oferta w załączeniu.

Nasze działania realizujemy we współpracy z Partnerami z USA: Zrzeszeniem Nauczycieli Polskich w Ameryce, Forum Nauczycieli Polonijnych Zachodniego Wybrzeża, a także z Biurem Programu „Niepodległa”. Formuła obozu umożliwi jego uczestnikom wzajemne codzienne kontakty (również w języku angielskim), poznanie krajów i miejsc pochodzenia uczestników obozu oraz szkół, które reprezentują, a także przygotuje do pełnienia roli ambasadora obchodów stulecia niepodległości Polski.

Doświadczenie poprzednich lat w realizacji integracyjnych obozów językowych dla dzieci polonijnych  i polskich pokazało, że udział w obozie jest dla jego Uczestników szansą na poznanie nowych przyjaciół, zniesienie bariery w komunikowaniu się w języku obcym, a przede wszystkim jest czasem aktywnego wakacyjnego wypoczynku i zabawy.

Mamy nadzieję, że zdecydują Państwo o udziale swojego dziecka w tegorocznym projekcie. Prosimy także o przekazanie informacji o obozie inny rodzicom.

Jako organizatorzy uczynimy wszystko, aby uczestnicy obozu „Wakacje po angielsku” w Warszawie mieli zapewnioną profesjonalną opiekę, wspólnie znakomicie się bawili i jednocześnie uczyli.

 

        W imieniu Zespołu Organizatorów

                    z wyrazami szacunku

                      Urszula Sajkowska

 

 

           Prezes Zarządu

      Fundacji Nauki Języków Obcych „Linguae Mundi”

WAKACJE PO ANGIELSKU

W I semestrze roku szkolnego2017/2018 odbyło się 35 wycieczek / wyjazdów szkolnych.

Nauczyciele przygotowali wycieczki dydaktyczne podczas, których uczniowie uczestniczyli w: zajęciach warsztatowych z chemii „I Ty możesz zostać Olimpijczykiem”; lekcji fizyki i chemii podczas Wrocławskiego Festiwalu Nauki i na Uniwersytecie Fizyki i Astronomii; lekcji o wodzie w Hydropolis; w Muzeum A. Mickiewicza we Wrocławiu; Lekcji historii w Biskupie i Muzeum w Auschwitz oraz podczas zwiedzania Wrocławia. Ponadto uczniowie poznawali religie świata, podczas wycieczki „Zwiedzanie czterech Świątyń”. Przeprowadzono wycieczkę do Wierzchowic - zwiedzanie największego zbiornika gazu ziemnego oraz do schroniska zwierząt w Krotoszynie. Uczniowie z zajęć socjoterapeutycznych uczestniczyli w wycieczce do Szklarskiej Poręby.

Uczniowie wzięli udział w wyjazdach edukacyjne połączone ze zwiedzaniem i poznawaniem regionu . Były to rajdy rowerowe, wycieczki piesze, górskie, spływ kajakowy, zawody sportowe ( m.in. :w badmintona, pływackie, unihokej..)

Uczniowie uczestniczyli konkurach i projektach: m. in. Meczach matematycznych, konkursach polonistycznych, ekologicznym- Ucyplinowy zawrót głowy, geograficznym - Europa daleka czy Bliska”, projekcie - Autobusem do kultury – czyli potyczki z wieszczem – Teatr Polski „ Opowieść wigilijna”, zajęciach z programowania oraz w gali finałowej projektu „Razem w pełni sprawni”.

PODSUMOWANIE