Zajęcia przyrodnicze są efektowniejsze poprzez zabawę. Dzięki obserwacjom i doświadczeniom zdobywamy wiedzę szybciej. Tego typu zajęcia są ciekawsze i zachęcają nas do samodzielnego zdobywania wiedzy, do odkrywania, eksperymentowania, bacznego postrzegania.
Na zajęciach edukacji przyrodniczej obserwowaliśmy nasiona zbóż rosnących na naszych polach uprawnych oraz sprawdzaliśmy czy w nasionach roślin oleistych faktycznie gromadzi się olej. Wysypywaliśmy ziarna dyni, słonecznika, lnu na kartkę papieru, zaginaliśmy ją i mocno rozbijaliśmy nasiona młotkiem. Okazało się, że kartka po rozbiciu nasion była tłusta. Potem za pomocą dwóch kamieni staraliśmy rozetrzeć trochę ziaren pszenicy. Udało się. Otrzymaliśmy trochę mąki. Nawet niektórzy spróbowali.
Wnioski: praca na roli dawno temu była bardzo ciężka i pracochłonna, a narzędzia były bardzo prymitywne.
{gallery}2020/lekcja przyrody{/gallery}
Jesień to świetny czas na obserwowanie ptaków. Niektóre szykują się do odlotu, inne zatrzymują się u nas w drodze na południe.
Czy może być lepsza zabawa od szukania, nasłuchiwania i obserwowania na łonie natury? Otóż nie. Głównym narzędziem są uszy i oczy. Cennym instrumentem jest jednak lornetka. Dzięki niej udało nam się zauważyć ptaki z bliska. Podglądanie ptaków to prawdziwa przyjemność. Nie, nie, nie, nie odleciały wszystkie. Na stawach milickich jeszcze zobaczyliśmy, czaplę białą, czaple siwą, kormorany, rybitwy, perkozy, gęsi , kaczki , a nawet karpie. Przejeżdżając przez tereny leśne zauważyliśmy przelatującego ogromnego myszołowa.
{gallery}2020/zajęcia przyrodnicze sp{/gallery}
Zwieńczeniem lekcji o tematyce prozdrowotnej, która towarzyszyła nam przez cały tydzień, były zajęcia praktyczne. Każdy uczeń samodzielnie przygotował sałatkę owocową lub warzywną z wybranych składników. Receptury były bardzo różnorodne, a zapachy, smaki i kolory tak apetyczne, że wszystkie owoce i warzywa zaraz po przyrządzeniu zniknęły w naszych brzuchach:).
{gallery}2020/sałatka{/gallery}
W klasowym etapie konkursu wzięło udział 8 uczniów, którzy starannie przygotowali ciekawe teksty literackie. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali piękne czytanie, jak na ten rodzaj konkursu przystało, ale do etapu szkolnego przeszło tylko troje uczniów:
1. Hanna Radojewska
2. Ernest Biernat - Goździk
3. Natalia Frankowska
Wyróżnienia otrzymali:
Maciej Poślednik
i Szymon Mól.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
{gallery}2020/pięknie czytam{/gallery}
Projekt "Warzywa.
Projekt ten rozpoczęliśmy od pracy domowej. Uczniowie musieli obserwować jakie warzywa w czwartek gościły na ich stołach oraz przeprowadzić wywiad jakie jest ulubione warzywo domowników. Lekcję rozpoczęliśmy od poznania wiersza Jana Brzechwy " Na straganie". Następnie w klasie przeprowadzilismy burzę mózgów, czego możemy dowiedzieć się o warzywach. Później stworzyliśmy ranking ulubionych warzyw za pomocą karteczek biurowych. Przedstawiliśmy to w wykresie słupkowym. Wyciagalismy wnioski na podstawie wykresów. Najwięcej czasu zajęło nam kategoryzowanie, myślenie i samodzielne notowanie wniosków. Poznaliśmy także metr krawiecki za pomocą, którego mierzylismy obwód (nowa umiejętność). Na ostatniej lekcji ćwiczylimy motorykę drobną tworząc warzywną, gazetową wydzierankę.
{gallery}2020/projekt warzywa{/gallery}
Warsztaty kiszenia kapusty, przyrządzanie pysznej, zdrowej sałatki, wykopki, zbiór marchewek- gigantów, a na koniec ognisko z pieczonymi kiełbaskami, jabłkami to tylko niektóre z atrakcji, w których uczestniczyli uczniowie klasy 7a i 7b podczas wycieczki do Karnic- gospodarstwa agroturystycznego państwa Sznajdrów. O tym niezwykłym miejscu opowiadała nam pani Emilia, która porzuciła pracę w korporacji w Warszawie, by przejąć pieczę nad rodzinnym interesem w podżmigrodzkiej wsi. W pogadance, która przerodziła się w dyskusję, poruszyliśmy tematy związane z ekologią, zdrową żywnością, właściwym trybem życia. Rozmowom towarzyszyła degustacja przeróżnych wyrobów, np. soku z kiszonej kapusty, buraków, ogórków. Smakowaliśmy również kiszony czosnek, kalafior, rzodkiewkę, czerwoną kapustę i inne specjały państwa Sznajdrów. Objedzeni, wyposażeni w narzędzia ogrodnicze i rolnicze udaliśmy się przez „dżunglę” kukurydzy, by popracować w polu przy zbiórce ziemniaków oraz marchwi. Udało się zebrać prawdziwe okazy. Po pracy przyszedł czas na zasłużony wypoczynek i integrację na pobliskim placu zabaw, a następnie poczęstunek z ogniska. Na koniec każdy uczestnik zajęć otrzymał certyfikat w postaci tatuażu oraz dwa litrowe słoiki zdrowych przysmaków, co ważne własnoręcznie przyrządzonych oraz sok z kiszonych warzyw na wzmocnienie odporności podczas jesiennej słoty.
> >
Internetowy konkurs matematyczno-logiczny
ARCYMISTRZ MNOŻENIA
organizowany w ramach obchodów X Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia
Przebieg I ETAPU (ELIMINACJI)
- Etap ten trwa 3 dni (od 5.10.2020, godz. 12:00 do 8.10.2020, godz. 12:00).
- Każdego dnia uczestnicy logują się na swoje konto i pobierają (w pliku pdf) zestaw składający się z 6 zadań (każda kategoria ma swój zestaw). Uczestnicy mają 24 godziny na ich rozwiązanie i przesłanie odpowiedzi.
- Odpowiedzi do zadań należy przesyłać za pomocą formularza on-line dostępnego na stronie konkursu.
- Przy każdym zadaniu podana jest informacja o jego wartości punktowej. Za każdą poprawną odpowiedź do zadania uczestnik otrzymuje punkty (tyle, ile wynosi jego wartość punktowa). Za błędną odpowiedź do zadania uczestnik otrzymuje 0 punktów.
- Na podstawie łącznej liczby punktów zdobytych w etapie eliminacyjnym ustala się kolejność miejsc w poszczególnych kategoriach: im więcej punktów, tym wyższe miejsce. Do FINAŁU kwalifikują się miejsca od 1 do 30.
Przebieg FINAŁU
- Uczestnicy mają 90 minut na rozwiązanie zestawu zadań.
- O kolejności miejsc w ramach finału decyduje liczba zdobytych punktów. W przypadku równej liczby punktów decyduje czas przesłania odpowiedzi.
Nagrody
- Za miejsca I-III (w każdej kategorii) przyznawane są medale, dyplomy, Karty Grabowskiego "Tabliczka mnożenia", plecak i piórnik.
- Za miejsca IV-X (w każdej kategorii) - dyplom, plecak i piórnik.
Konkurs rozgrywany jest w kategoriach:
- ALFA - klasy IV i młodsi
- BETA - klasy V i VI
- GAMMA - klasy VII i VIII
Założenie konta uczestnika.
Każdy uczestnik wchodzi na stronę rejestracji i wprowadza KOD, który otrzymał od nauczyciela lub poprzez podany link. Następnie zakłada indywidualne konto uczestnika, podając swój adres mailowy, klasę, rocznik oraz imię i nazwisko.
- ALFA - klasy IV i młodsi
Link: https://wmtday.org/pl/app/contest/register/rmmk
- BETA - klasy V i VI
Link: https://wmtday.org/pl/app/contest/register/phlr
- GAMMA - klasy VII i VIII
Dzień Chłopca w 3a był tego roku nietypowy, ponieważ świętowaliśmy wszyscy - dziewczynki również!
Były wspaniałe prezenty, które wywołały radość w każdym serduszku, były życzenia, zabawa i taniec. W dodatku zapamiętamy ten dzień jako jedyny, kiedy bezkarnie można było było uciąć sobie drzemkę w klasie ... na nowej, puchowej podusi:).
> >
Podczas pięknej pogody staramy się spędzać przerwy na świeżym powietrzu, na boisku szkolnym, doskonaląc nasze sprawności fizyczne.
{gallery}2020/ćwiczenia{/gallery}