W zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych w ramach unijnego programu SKOK z chemii uczestniczyło 8 uczniów. Zajęcia odbywały się jeden raz w tygodniu przez dwie godziny lekcyjne, łącznie w liczbie 30 godzin.
Celem głównym zajęć było opanowanie czynności praktycznych bezpiecznego posługiwania się prostym sprzętem laboratoryjnym i podstawowymi odczynnikami chemicznymi, projektowanie i przeprowadzanie doświadczeń chemicznych, formułowanie obserwacji, wniosków, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Opisywanie właściwości substancji i wyjaśnianie przebiegu prostych procesów chemicznych, wskazywanie na związek właściwości różnorodnych substancji z ich zastosowaniami i ich wpływem na środowisko naturalne, wskazywanie na związek między właściwościami substancji a ich budową chemiczną, stosowanie poprawnej terminologii, wykonywanie obliczeń dotyczących praw chemicznych.
Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, ocenianie wiarygodności uzyskanych danych.
Uczniowie pracowali indywidualnie i w grupach.
Dominującą formą były doświadczenia chemiczne, praca z wykorzystaniem plansz interaktywnych, modeli kulkowo-pręcikowych.
Uczniowie po zajęciach: rozpoznają i nazywają sprzęt laboratoryjny, odpowiednio go stosują, znają i stosują zasady BHP w pracowni chemicznej, rozpoznają piktogramy, korzystają z danych zawartych w tabelach, na wykresach , w układzie okresowym, formułują wnioski na podstawie obserwacji, wykonują obliczenia chemiczne, znają podstawowe właściwości wybranych metali i niemetali, tlenków, kwasów i soli.
> >
Celem zajęć przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej było podniesienie efektów kształcenia w zakresie wiedzy przyrodniczej poprzez rozwijanie wiadomości o świecie przyrodniczym i współzależnościach występujących w przyrodzie. Dzieci doskonaliły umiejętność obserwowania otaczającego świata i zachodzących w nim zmian. Wiele zadań miało na celu zachęcanie uczniów do zachowań proekologicznych, podejmowania działań związanych z ochroną środowiska naturalnego. Zajęcia odbywały się w sali oraz w naturalnym środowisku podczas wyjść i wycieczek, dzięki którym dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z przyrodą oraz spotkań z ciekawymi ludźmi. Stosowano różnorodne metody i formy pracy, które: aktywizowały uczniów do wielu działań, pobudzały zaciekawienie, uczyły poszukiwania nowych wiadomości z różnych źródeł wiedzy, w tym posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną. Dzieci pracowały zbiorowo, indywidualnie lub w 2-3 osobowych zespołach. Uzupełniały karty pracy przygotowane przez nauczyciela, rozwiązywały zagadki i łamigłówki przyrodnicze. Wykorzystano gry dydaktyczne, programy multimedialne, filmy zawierające propozycje eksperymentów dla najmłodszych, układanki (puzzle, domino) o tematyce przyrodniczej (ryby, ptaki, rośliny, drzewa), globus, mikroskopy, walizki ekobadacza do obserwacji oraz badania właściwości wody i materiały plastyczno-techniczne. W terenie korzystano głównie z lup. Dwukrotnie dzieci uczestniczyły w zajęciach w Centrum Bioróżnorodności, prowadzonych przez pracowników terenowych DZPK Wrocław na obszarze parku krajobrazowego „Dolina Baryczy” , specjalistę Leszka Matacza i Cezarego Tajera.
Zaplanowane zadania zostały zrealizowane, a efekty działań można było obserwować już w trakcie trwania projektu. Uczniowie chętnie uczęszczali na zajęcia. Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w nich, można było zauważyć wzrost aspiracji edukacyjnych uczniów. Dzieci samodzielnie poszukiwały informacji na omawiane tematy, przygotowywały doświadczenia, prowadziły obserwacje. Zajęcia spełniły swoją rolę, cele zostały osiągnięte. Sprzyjała temu praca w małolicznej grupie.
Nauczyciel prowadzący: Izabela Buchert
> >
Pragniemy zaprosić Państwa na warsztaty dla rodziców prowadzone przez p.psycholog w ramach projektu SKOK. Termin: 16.01.środa godz. 17:30 sala konferencyjna 04. Tematyka: Jak wspierać dziecko w rozwoju- szkolenie rozwijające umiejętności wychowawcze.
Z powodu nieobecności nauczyciela p.Anny Andruszczyszyn zajęcia dodatkowe z języka angielskiego w ramach projektu SKOK w dniu 14 grudnia ( piątek) nie odbędą się. Termin odrobienia zajęć zostanie ustalony przez prowadzącą z uczestnikami.
Strona 2 z 6