Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

Celem zajęć przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej było podniesienie efektów kształcenia w zakresie wiedzy przyrodniczej poprzez rozwijanie wiadomości o świecie przyrodniczym i współzależnościach występujących w przyrodzie. Dzieci doskonaliły umiejętność obserwowania otaczającego świata i zachodzących w nim zmian. Wiele zadań miało na celu zachęcanie uczniów do zachowań proekologicznych, podejmowania działań związanych z ochroną środowiska naturalnego. Zajęcia odbywały się w sali oraz w naturalnym środowisku podczas wyjść i wycieczek, dzięki którym dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z przyrodą oraz spotkań z ciekawymi ludźmi. Stosowano różnorodne metody i formy pracy, które: aktywizowały uczniów do wielu działań, pobudzały zaciekawienie, uczyły poszukiwania nowych wiadomości z różnych źródeł wiedzy, w tym posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną. Dzieci pracowały zbiorowo, indywidualnie lub w 2-3 osobowych zespołach. Uzupełniały karty pracy przygotowane przez nauczyciela, rozwiązywały zagadki i łamigłówki przyrodnicze. Wykorzystano gry dydaktyczne, programy multimedialne, filmy zawierające propozycje eksperymentów dla najmłodszych, układanki (puzzle, domino) o tematyce przyrodniczej (ryby, ptaki, rośliny, drzewa), globus, mikroskopy, walizki ekobadacza do obserwacji oraz badania właściwości wody i materiały plastyczno-techniczne.  W terenie korzystano głównie z lup. Dwukrotnie dzieci uczestniczyły w zajęciach w Centrum Bioróżnorodności, prowadzonych przez pracowników terenowych DZPK Wrocław na obszarze parku krajobrazowego „Dolina Baryczy” , specjalistę Leszka Matacza i Cezarego Tajera.  

Zaplanowane zadania zostały zrealizowane, a efekty działań można było obserwować już w trakcie trwania projektu. Uczniowie chętnie uczęszczali na zajęcia. Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w nich, można było zauważyć wzrost aspiracji edukacyjnych uczniów. Dzieci samodzielnie poszukiwały informacji na omawiane tematy, przygotowywały doświadczenia, prowadziły obserwacje. Zajęcia spełniły swoją rolę, cele zostały osiągnięte. Sprzyjała temu praca w małolicznej grupie.

                                              

Nauczyciel prowadzący: Izabela Buchert