Zapraszam Was serdecznie do wzięcia udziału w bezpłatnym webinarze online, adresowanym do młodzieży pt: “ Koronawirus: jak skutecznie się uczyć w domu?” Szczególnie zachęcam naszych ósmoklasistów, przed którymi ważny egzamin.Jeśli zdecydujecie się na jego wysłuchanie otrzymacie odpowiedzi na pytania:
Jak zmotywować się do pracy?
Jak skutecznie skoncentrować się na zadaniach?
Jakie warunki sprzyjają uczeniu się w domu?
Wystarczy wejść na poniższy link:
i wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy (należy podać imię, nazwisko, email..)- wypełnijcie go jak najszybciej!!
Nie przegapcie terminu!!
Webinarium odbędzie się w najbliższy poniedziałek- 30 marca w godzinach 19.00- 20.00.
Pozdrawiam
Judyta Tokar- psycholog
Mija kolejny tydzień nauki w warunkach bardzo nietypowych dla każdego z nas. Zdaję sobie sprawy z Waszego ogromnego obciążenia w zaistniałej sytuacji zdalnego nauczania, zdaję sobie sprawę z nowych trudności z jakimi musicie się mierzyć na co dzień. Sytuacja ta jest równie trudna dla Waszych dzieci. Mogą czuć się one zagubione nadmiarem samodzielnej pracy, mogą odczuwać trudności w jej planowaniu, systematycznym jej realizowaniu, mogą odczuwać lęk przed nowymi technologiami, nowymi metodami sprawdzania ich poczynań edukacyjnych. Wasze wsparcie, zwłaszcza w obecnym momencie jest dla nich niezbędne. Dlatego nie zapominajcie w tym czasie o docenianiu swoich dzieci - nie tylko za postępy, jakie poczynili ale także podjęte próby - również te nieudane. W tym celu zachęcam Państwa do przeczytania poniższego poradnika, pełnego praktycznych rad jak właściwie chwalić młodego człowieka.
Życzę miłej lektury.
Judyta Tokar- psycholog
http://psychologszkolny.pl/jak-chwalic-przewodnik-praktyczny/
W przerwie między obowiązkami szkolnymi i domowymi zachęcam Was do treningu naszego mózgu. Poniżej proponuję ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość.
Nie poddawajcie się zbyt szybko!
Powodzenia!!!
Karty „Co różni obie ilustracje?”
Zadanie polega na znalezieniu różnicy pomiędzy dwiema bardzo do siebie podobnymi ilustracjami. Można zwiększyć poziom trudności ćwiczenia, ograniczając czas do np. 10 sekund. Zadanie pomaga skupić uwagę oraz ćwiczyć spostrzegawczość.
Karty „Co nie ma pary”
Zadanie polega na znalezieniu elementu bez pary. Aby zwiększyć poziom trudności ćwiczenia, można ustawić stoper – czas na odnalezienie brakującego elementu to 30 sekund. Karta pracy pomaga się skupić oraz ćwiczyć spostrzegawczość.
Karty „Mandale”
Kolorowanie działa antystresowo, pozowała skupić uwagę oraz wyciszyć się. Takie zadania sprzyjają koncentracji uwagi i działają kojąco na nasz umysł. Kolorowanie drobnych elementów wymaga precyzji, angażując naszą uwagę w ciekawe i kreatywne zajęcie. Podczas kolorowania ćwiczymy mięśnie palców, dłoni i nadgarstka, a także koordynację oko-ręka.
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/cwicz-umysl-bezplatne-lamiglowki-i-zagadki-do-pobrania
Karty do pracy:
https://portal.librus.pl/pic/20190308/cwic/zestaw%20kart%20pracy_trening_mozgu.pdf
Odpowiedzi do kart pracy:
https://portal.librus.pl/pic/20190308/cwic/zestaw%20kart%20pracy_trening_mozgu_rozwiazanie.pdf
Z pewnością wielokrotnie spotkaliście się z wieloma publikacjami, wypowiedziami dotyczącymi problematyki koronawirusa. Ja natomiast zachęcam Was - do przeczytania
wywiadu z psychologiem dr Ewą Śniegulską. W artykule tym znajdziecie Państwo wiele cennych wskazówek jak rozmawiać z dzieckiem o obawach i lękach w dobie pandemii.
Link do wywiadu:
ĆWICZENIA - UCZNIOWIE KLAS 7 i 8
Strona 4 z 4