„Niektórzy-
czyli nie wszyscy.
Nawet nie większość wszystkich, ale mniejszość.
Nie licząc szkół, gdzie się musi…”
Jednak uczestników Szkolnego Konkursu Recytatorskiego, który odbył się w piątek 23 II nikt nie zmuszał, jedynie zachęcał do wzięcia udziału. I warto było, gdyż zmagania stały na bardzo wysokim poziomie, a jury w składzie : p. M. Maciejewska i p. A. Florkowska-Sip miało twardy orzech do zgryzienia. Jednak po burzliwych obradach udało się wyłonić laureatów, którzy reprezentować będą naszą szkołę w zmaganiach powiatowych organizowanych przez Społeczną Szkołę Podstawową Ad Astra. Oto zwycięzcy:
I m. Karolina Kowalska z kl. III c
II m. Oliwia Maniecka z kl. III c
III m Emilia Karbowska z kl. II a
Warto wspomnieć o udanym debiucie Emilii Sokół z kl. 7b, która otrzymała wyróżnienie.
Gratulujemy i życzymy sukcesów na kolejnym etapie
Z okazji przypadającego w marcu „Światowego Dnia Poezji” Biblioteka Publiczna w Miliczu oraz Ośrodek Kultury w Miliczu organizują POWIATOWY KONKURS RECYTATORSKI POLSKIEJ POEZJI PATRIOTYCZNEJ
pn. „Ojczyzna słowem malowana”, który w roku jubileuszu 100- lecia Odzyskania Niepodległości będzie okazją do kształtowania postaw patriotycznych i obywatelskich wśród dzieci i młodzieży.
W dniu 22 lutego odbył się etap szkolny Powiatowego Konkursu Matematycznego „MAT-MIX”. W konkursie wzięło udział 8 uczniów klas czwartych.
Zestaw zawierał 24 zadania zamknięte. Uczniowie mieli na rozwiązanie 90 minut. Maksymalna ilość punktów do zdobycia wynosi 96.
Trzy najlepsze lokaty:
I m-ce Zofia Ratajczak (86pkt.) kl.4b
II m-ce Hanna Cieplik(80pkt.) kl. 4b
III m-ce Kacper Szostak (70pkt.) kl. 4a
Gratulujemy
Stało się! 3.02.2018 r. spełniły się oczekiwania, uwieńczone zostały długie przygotowania: odbył się bal gimnazjalny uczniów klas trzecich. Ostatnie tygodnie upływały na dobieraniu strojów, układaniu fryzury, ćwiczeniu tanecznych kroków na wysokich obcasach, aż wreszcie o godz. 17 w Restauracji ,,Kaskada” wszystko zostało zapięte na ostatni guzik i zapadła pełna oczekiwania cisza. Rozległo się pięć uderzeń zegara- Karolina Kowalska i Gerard Zubek wygłosili uroczyste powitanie. Nawiązali do nadchodzącego czasu poważnych decyzji, którego zapowiedzią jest dzisiejsza uroczystość. Trzy lata edukacji w żółtej szkole minęły jak mgnienie oka... ,,Nie biegnij czasie tak szybko…”- mówiła Karolina- ,,biegnij, by każdy nadążył oglądać kolory świata i cieszyć się pięknem życia.”
Pani dyrektor Krystyna Piosik podziękowała rodzicom i nauczycielom za zorganizowanie wspaniałej uroczystości, zwróciła się do trzecioklasistów, życząc im niezapomnianych wrażeń. Zakończyła swe wystąpienie nieodłącznym: ,,Poloneza czas zacząć…” W rytm melodii ruszyło do tańca 17 par, które bezbłędnie wykonały skomplikowane figury, zbierając na zakończenie burzę oklasków. Układ taneczny opracowała i ćwiczyła z uczniami p. Danuta Żołdak.
Z kolei przyszedł czas na podziękowania skierowane do dyrekcji szkoły, wychowawców, nauczycieli oraz rodziców zaangażowanych w organizację balu, wyrazem wdzięczności stały się kwiaty wręczone przez gimnazjalistów. Po zakończeniu części oficjalnej zebranym ukazały się: pani dyrektor- Oliwia Maniecka z kl. IIIc, wuefistka Oliwia Zielezińska z kl. IIId i nauczycielka muzyki Klaudia Kantorczyk z kl. IIId. Humorystyczna scenka prezentowała trudności, na jakie można natrafić podczas nauki poloneza, którego na dodatek próbuje się połączyć z oberkiem, kujawiakiem czy mazurem. Występ uczennice przygotowały pod kierunkiem pani Katarzyny Józefiak. Karolina i Gerard zakończyli tę część balu, zachęcając do żywiołowej zabawy i jednocześnie przestrzegając tych, którzy chcieliby podpierać ściany: ,,Kto chce siedzieć w kącie, tego mu zabrońcie. Będzie żałować do końca swoich dni i o tym balu daremnie śnić!”
Oprawę muzyczną balu zapewnił DJ Dave- Dawid Guterwil, który zorganizował też dla młodzieży zabawy i konkursy, natomiast Restauracja ,,Kaskada” serwowała bogaty zestaw smacznych dań. Wyszukane ciasta przygotowali na imprezę rodzice trzecioklasistów.
Bal gimnazjalny rocznika 2017/18 należy zaliczyć do bardzo udanych.
> >
REGULAMIN
REGIONALNEGO KONKURSU O DOLINIE BARYCZY
EDYCJA XXI
„POZNAJĘ i GRAM w DOLINĘ BARYCZY”
w ramach Wyjątkowych Inicjatyw Edukacyjnych 2018 (WIE II edycja)
Organizator konkursu: Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej „Dolina Baryczy”
Koordynator WIE Stowarzyszeniem „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”
Współpraca: Nadleśnictwo w Żmigrodzie
Partnerzy: Bank Spółdzielczy w Miliczu, Gmina Milicz,
Celem KONKURSU jest podnoszenie świadomości ekologicznej wśród uczniów szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych, pobudzanie zainteresowań dotyczących miejsca zamieszkania w tym dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego naszego regionu. Realizacja projektu sprzyja integracji nauczycieli różnych przedmiotów oraz uczniów szkół podstawowych, szkół ponadgimnazjalnych.
Adresatami zadania są: uczniowie szkół podstawowych ( kl IV-VII), gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z regionu Doliny Baryczy (gmina Milicz, Krośnice, Cieszków, Żmigród, Twardogóra, Odolanów, Przygodzice, Sośnie) oraz ze szkół spoza obszaru uczestniczących w PROGRAMIE Edukacja dla Doliny Baryczy
Konkurs służy poznawaniu i promocji regionu, jako miejsca edukacji ekologicznej
z wykorzystaniem walorów kulturowych regionu Doliny Baryczy.
Prace konkursowe należy przygotować z wykorzystaniem portalu edukacyjnego www.edukacja.barycz.pl
Prace mogą być wykonane indywidualnie lub przez max 2-osobowe zespoły
- Prace konkursowe w kategoriach:
Uczniowie Kl IV-VI – opracowanie edukacyjnej ścieżki tematycznej ( przyrodniczej, historycznej, turystycznej itp.) w pobliżu szkoły .
Prace można wykonać w wersji:
I wersja – rysunkowa – przebieg ścieżki narysowany na planszy (dowolna wielkość) - na portalu należy zamieścić zdjęcie lub skan pracy
II wersja – elektroniczna - z wykorzystaniem aplikacji na portalu www.edukacja.barycz.pl - Szlaki edukacyjne w Dolinie Baryczy (generator ścieżek)
Autor/autorzy ścieżki muszą opracować :
Do zamieszczenia na portalu www.edukacja.barycz.pl, jako załączniki -w zakładce Baza wiedzy/WIE
- Przebieg ścieżki w terenie w oparciu o własne obserwacje
- Opisy poszczególnych przystanków na ścieżce np. jakie ciekawe obiekty (przyrodnicze, historyczne) znajdują się w danym miejscu, legendy, historie lub postacie historyczne związane są z tym miejscem i inne ciekawe informacje
- Należy załączyć rysunki, zdjęcia ciekawych miejsc na trasie ścieżki, własne teksty dotyczące danej ścieżki, mogą być zdjęcia dokumentujące waszą pracę w terenie przy opracowaniu ścieżki