Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

Klasy I c, II a  i II b wybrały się 5 czerwca na wycieczkę turystyczno-krajoznawcza do Krasiejowa i Tarnowskich Gór.

Wyjechaliśmy ze szkoły dość wcześnie. Pogoda dopisywała nam od samego rana. Po godzinie dziesiątej dotarliśmy do Jura Parku w Krasiejowie, gdzie czekała już na nas pani przewodnik i zaprosiła nas do Tunelu Czasu. Każdy usiadł w wygodnym wagoniku. Następnie otrzymaliśmy okulary 3D i ruszyliśmy w trasę. Dzięki trójwymiarowym okularom zobaczyliśmy etapy powstawania świata i podziwialiśmy niezwykłe, gigantyczne zwierzęta, ich środowisko, w jakim żyły. Słyszeliśmy odgłosy dinozaurów, widzieliśmy wulkany z których wydobywała się lawa, egzotyczne rośliny itp. Potem wyruszyliśmy ścieżką edukacyjną  pieszo, aby zobaczyć okazy 200 dinozaurów o rzeczywistych wymiarach i poznać różne ciekawostki na temat ich życia. Na trasie weszliśmy do ogromnego pawilonu z napisem MUZEUM PALEONTOLOGICZE. Tam zobaczyliśmy prawdziwe szczątki wymarłych dinozaurów. Na zakończenie pani przewodnik zabrała nas do PREHISTORYCZNE OCEANARIUM. Znowu założyliśmy okulary 3D, aby tym razem zobaczyć gigantów wodnych. Największe wrażenie zrobił na nas atak rekina. Staliśmy na specjalnej platformie, która ruszała się podczas każdego ataku. Mieliśmy wrażenie jakby nas chciał zjeść. Jego olbrzymia głowa rozbijała grubą szybę. Trzykrotny atak zakończył się opryskaniem widzów wodą i  wodna bestia odpłynęła w dal.

Potem był czas na obiad i pamiątki. Po obiedzie wsiedliśmy do autobusu, żeby dojechać do Tarnowskich Gór i udać się do zabytkowej kopalni srebra. W kopalni czekali już na nas przewodnicy. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Najpierw  zaproszono nas do kina na krótki film. Poznaliśmy historię powstania kopalni. Następnie przewodnicy każdą z grup zabrali do zwiedzania nadziemnej i podziemnej trasy. Do kopalni zjechaliśmy windą. Każdy założył kask na głowę, bluzę i ruszyliśmy w trasę. Najbardziej podobała nam się podziemna przeprawa łodziami w mrocznych korytarzach kopalni.

Do Milicza wróciliśmy późno, ale z uśmiechem na twarzy. Ten wyjazd dość długo zostanie w naszej pamięci. Dziękujemy !!!

" Świat takich nauczycieli chwalił i chwali,
którzy ucząc chodzili, a chodząc nauczali"