W zajęciach logopedycznych brało udział 4 uczniów. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu w trybie stacjonarnym.
Ogólne i szczegółowe cele zajęć został przez uczniów w różnym stopniu osiągnięte.
U wszystkich w różnym stopniu doszło do usprawnienia motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych. Nastąpił rozwój mowy pod względem gramatycznym, fonetycznym, leksykalnym i frazeologicznym. Analizując wyniki ankiet ewaluacyjnych – uczniowie:
- wszyscy uczniowie uznali, że po zajęciach bardziej lubią się uczyć
- wszyscy przyznali, że zajęcia im się podobały
- wszyscy uczniowie uznali, ze program zajęć był ciekawy.
Zajęcia nie były monotonne – pojawiały się oprócz zajęć stolikowych, czy przed lustrem logopedycznym różnego rodzaju ćwiczenia połączone z ruchem, ćwiczeniami koordynacji, logorytmiczne.
- wszyscy uczniowie uznali, że materiały prezentowane na zajęciach były ciekawe,
- wszyscy przyznali, że korzystali na zajęciach z nowoczesnego sprzętu i pomocy dydaktycznych
Wykorzystywano komputerowe i multimedialne programy logopedyczne. Pracę nad korekcją wymowy oraz ćwiczenia narządów mowy i ćwiczenia oddechowe wykonywane były podczas zabawy – gier, mini konkursów. Wykorzystywano różnego rodzaju pomoce do ćwiczeń.
- wszyscy uznali, że po zakończeniu zajęć łatwiej zapamiętują i lepiej się uczą
- uznali, że wiedza dot. zajęć logopedycznych jest większa
- wszyscy chętnie skorzystaliby z takich zajęć w przyszłości.
Natalia Loret-Wiernasz
{gallery}2020/natalia{/gallery}