W dniach 23.04- 20.05 braliśmy udział w IV edycji Wielkiej Zbiórki Książek. Udało nam się zebrać 82 książki (16 książek dla dzieci i 66 dla dorosłych).
Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy.
29 maja 2018 r. w naszej Szkole zrealizowany został projekt, w ramach którego przeprowadzono dwie duże imprezy o zasięgu lokalnym: grę miejską z okazji 100-lecia Niepodległości oraz wieczornicę międzypokoleniową. Celem projektu było godne uczczenie 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, ukazanie twórczego środowiska szkolnego – otwartego na świat, ale także umożliwienie uczniom, rodzicom i mieszkańcom Milicza uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i państwowych, organizowanych przez naszą Szkołę. Zależało nam również na pogłębianiu wiedzy historycznej dotyczącej odzyskania niepodległości poprzez zabawę, integracji międzypokoleniowej i międzyszkolnej.
Już od rana zgłaszały się drużyny biorące udział w grze miejskiej (było ich 12), a na kolejnych stanowiskach zadaniowych uczestnicy realizowali polecenia, które były ściśle związane z historyczną rocznicą odzyskania niepodległości. Po zakończonych zmaganiach drużyny mogły odpocząć na szkolnym dziedzińcu i posilić się grochówką wojskową.
Po południu natomiast odbyła się uroczysta wieczornica, podczas której goście, społeczność Milicza i uczniowie naszej Szkoły złożyli hołd Niepodległej. W scenariuszu pojawiły się teksty znakomitych poetów polskich różnych epok, m.in. Szymborskiej, Asnyka, Karpińskiego oraz znane pieśni patriotyczne. Młodzież przygotowała recytacje i śpiewy, a także tańce: taniec z flagą w wykonaniu uczniów klasy pierwszej, trzecioklasiści zatańczyli poloneza do muzyki Wojciecha Kilara, a gimnazjalistki przedstawiły naszą historię w przejmującym tańcu pt. „Polska”. Po programie artystycznym ogłoszono wyniki gry miejskiej i rozdano nagrody.
Ciekawym pomysłem okazało się wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych przez wszystkich zgromadzonych, co dodatkowo wzmocniło integrację międzypokoleniową, gdyż śpiewali uczniowie naszej Szkoły, pracownicy, zaproszeni goście.
Propozycja Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika na uczczenie rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości ukazała szeroki wachlarz sposobów na świętowanie rocznic państwowych. Młodzież mogła się przekonać, jak ważna jest pamięć o historii, której mogą się uczyć także poprzez zabawę czy twórczość artystyczną, starsi natomiast mogli się przekonać, że duch w narodzie nie zaginie, skoro mamy taką młodzież. Jak wszak wiadomo: „Narody, które tracą pamięć, giną”.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym: uczestnikom gry miejskiej, wolontariuszom, lokalnym instytucjom, uczniom biorącym udział w wieczornicy i opiekunom za pomoc w realizacji projektu.
Agnieszka Ozga
> >
W poniedziałek 28 maja 2018r. 43 uczniów z SP1, SP2 i Sułowa wzięło udział w warsztatach wyjazdowych do Ogrodu Japońskiego i Humanitarium w ramach wyróżniającego się zachowania na zajęciach matematyczno-przyrodniczych realizowanych w związku z udziałem w projekcie SKOK- „SKOK-Szkoły Kształcące Obsz@ry Kluczowe”.
Ze Szkoły Podstawowej nr 1 pojechało 20 uczniów, z SP2 15 oraz 8 z Sułowa. Opiekę nad uczniami sprawowały: p. Renata Grudkowska- Antkowiak (kierownik wycieczki), p. Patrycja Papież oraz p. Ryszard Ziębikiewicz . Środkiem transportu był autobus z firmy Iskra.
Cel i założenia wycieczki:
Głównym celem wycieczki było poznanie fauny Ogrodu Japońskiego, rozwijanie pasji przyrodniczych, obejrzenie multimedialnej wystawy w Humanitarium oraz udział w warsztatach laboratoryjnych
Cele szczegółowe:
- wyrabianie szacunku do otaczającej nas przyrody;
- wyrabianie umiejętności obserwacji przyrody;
- integracja uczniów z różnych szkół;
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;
- wyrabianie umiejętności bezpiecznego poruszania się po ogrodzie trasami komunikacyjnymi
- poznanie obiektu zwanego „Ogrody Doświadczeń”
- rozwijanie pasji naukowych poprzez udział w warsztatach dotyczących wyrobu mydła
- poszerzenie wiedzy z fizyki, matematyki, chemii
Pierwszym punktem wycieczki było poznanie różnych gatunków roślin Ogrodu Japońskiego. Ponadto była to doskonała okazja do zapoznania się z japońską sztuką ogrodową, która przeniosła uczniów do Kraju Kwitnącej Wiśni. Zwiedziliśmy – naszym zdaniem-jeden z ładniejszych punktów we Wrocławiu, zażywając sporej dawki ruchu na świeżym powietrzu. Te wspólne chwile dostarczyły nam wielu pozytywnych wrażeń! Zwieńczeniem pobytu w Parku Szczytnickim był udział w pokazie fontann, które „tańczyły” na wodzie w rytm muzyki, co na zebranych zrobiło niesamowite wrażenie. Po sporej dawce emocji i pokonanych kilometrach przyszedł czas na ochłodę przy Iglicy i smakowanie pysznych lodów.
Następnym punktem programu wycieczki był udział w warsztatach oraz zwiedzanie wystawy na terenie Humanitarium we Wrocławiu- w celach organizacyjnych zostaliśmy podzieleni na grupy. Podczas warsztatów uczniowie ubrani w białe fartuchy jak prawdziwi naukowcy samodzielnie, ale pod okiem animatorów, wytwarzali „kostki kąpielowe” z produktów spożywczych ogólnodostępnych, które zabrali do domów. Następnie uczniowie przeszli przez „labirynt”, taka ścieżka edukacyjna pomogła zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia optyki, a interaktywne eksponaty utrwaliły tę wiedzę. Na wystawie nauka przeplatała się z zabawą. Dzieci korzystały z eksponatów interaktywnych prezentujących zjawiska fizyczne, takie jak np. ciśnienie hydrostatyczne, ruch laminarny i turbulentny, prawo zachowania pędu; a także z eksponatów prezentujących różne złudzenia optyczne pozwalające jednocześnie na „zabawę optyką”. Dzięki interaktywnemu charakterowi eksponatów, każdy mógł sprawdzić swoje logiczne myślenie, matematyczną wiedzę oraz umiejętności przyrodnicze.
Pełni wrażeń, nowych wiadomości, zmęczeni, ale uśmiechnięci, szczęśliwie powróciliśmy do Milicza. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody.
Asystent szkolny projektu SKOK z SP1
A. Florkowska- Sip
{gallery}wycskok{/gallery}
W dniach 21 – 24 maja br. uczniowie klas czwartych, siódmych oraz gimnazjalnych - pod kierownictwem Pani Joanny Domańskiej i opiekunów: Agnieszki Pietrzak, Edyty Stachowiak - Szyszki oraz Beaty Stefańskiej - uczestniczyli w wycieczce do Ustronia w Beskidach. Z pewnością te cztery dni można zaliczyć do bardzo udanych. Program wycieczki obfitował w wiele atrakcji. Pierwszy dzień upłynął pod znakiem podróży, ale było też zwiedzanie. W Cieszynie uczniowie wspięli się na Wzgórze Zamkowe z zabytkiem architektury romańskiej – Rotundą, którą można zauważyć na banknocie dwudziestozłotowym oraz podziwiali panoramę miasta, także jego czeską część. We wtorek młodzież uczestniczyła w prezentacji multimedialnej dotyczącej historii Książęcego Browaru w Żywcu oraz obejrzała imponującą wystawę urządzeń do produkcji piwa. Jak się okazuje – piwo było znane już od wieków, a receptura jego powstawania – pilnie strzeżona. Ciekawe eksponaty, sale interaktywne, wirtualna podróż w czasie dostarczyły wrażeń, których uczniowie nie zapomną. Miejmy nadzieję, że pierwszoklasiści nie sięgną po piwo zbyt wcześnie; wszak wiadomo – jest to napój alkoholowy! Amatorzy sportów zimowych i nie tylko mogli obejrzeć z bliska Skocznię im. Adama Małysza w Wiśle oraz Galerię trofeów naszego wielkiego sportowca. Kolejny dzień wypełniła wspinaczka na Równicę, która, mimo że niewysoka, okazała się nie lada wyzwaniem dla niektórych uczniów. Pozostaje życzyć dobrej kondycji na kolejne wędrówki po górach, gdyż pierwsze szlify już macie, kochani gimnazjaliści. Bardzo ciekawym doświadczeniem była wizyta w Leśnym Parku Niespodzianek w Ustroniu, gdzie uczniowie mogli zaobserwować dość rzadkie zjawisko tresury ptaków drapieżnych, takich jak sowy czy orły. Ostatniego dnia wjechaliśmy wyciągiem na Czantorię, gdzie część uczniów podziwiała piękne górskie widoki a pozostali korzystali z toru saneczkowego. W drodze powrotnej do domu uczniowie zwiedzili pałac magnacki w Pszczynie, który wzbudził zachwyt swą bogatą historią oraz ciekawą architekturą. Pełni wrażeń i pamiątek w plecakach gimnazjaliści wrócili do swoich rodziców w czwartek wieczorem.
{gallery}ustron{/gallery}