W poniedziałek 28 maja 2018r. 43 uczniów z SP1, SP2 i Sułowa wzięło udział w warsztatach wyjazdowych do Ogrodu Japońskiego i Humanitarium w ramach wyróżniającego się zachowania na zajęciach matematyczno-przyrodniczych realizowanych w związku z udziałem w projekcie SKOK- „SKOK-Szkoły Kształcące Obsz@ry Kluczowe”.
Ze Szkoły Podstawowej nr 1 pojechało 20 uczniów, z SP2 15 oraz 8 z Sułowa. Opiekę nad uczniami sprawowały: p. Renata Grudkowska- Antkowiak (kierownik wycieczki), p. Patrycja Papież oraz p. Ryszard Ziębikiewicz . Środkiem transportu był autobus z firmy Iskra.
Cel i założenia wycieczki:
Głównym celem wycieczki było poznanie fauny Ogrodu Japońskiego, rozwijanie pasji przyrodniczych, obejrzenie multimedialnej wystawy w Humanitarium oraz udział w warsztatach laboratoryjnych
Cele szczegółowe:
- wyrabianie szacunku do otaczającej nas przyrody;
- wyrabianie umiejętności obserwacji przyrody;
- integracja uczniów z różnych szkół;
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;
- wyrabianie umiejętności bezpiecznego poruszania się po ogrodzie trasami komunikacyjnymi
- poznanie obiektu zwanego „Ogrody Doświadczeń”
- rozwijanie pasji naukowych poprzez udział w warsztatach dotyczących wyrobu mydła
- poszerzenie wiedzy z fizyki, matematyki, chemii
Pierwszym punktem wycieczki było poznanie różnych gatunków roślin Ogrodu Japońskiego. Ponadto była to doskonała okazja do zapoznania się z japońską sztuką ogrodową, która przeniosła uczniów do Kraju Kwitnącej Wiśni. Zwiedziliśmy – naszym zdaniem-jeden z ładniejszych punktów we Wrocławiu, zażywając sporej dawki ruchu na świeżym powietrzu. Te wspólne chwile dostarczyły nam wielu pozytywnych wrażeń! Zwieńczeniem pobytu w Parku Szczytnickim był udział w pokazie fontann, które „tańczyły” na wodzie w rytm muzyki, co na zebranych zrobiło niesamowite wrażenie. Po sporej dawce emocji i pokonanych kilometrach przyszedł czas na ochłodę przy Iglicy i smakowanie pysznych lodów.
Następnym punktem programu wycieczki był udział w warsztatach oraz zwiedzanie wystawy na terenie Humanitarium we Wrocławiu- w celach organizacyjnych zostaliśmy podzieleni na grupy. Podczas warsztatów uczniowie ubrani w białe fartuchy jak prawdziwi naukowcy samodzielnie, ale pod okiem animatorów, wytwarzali „kostki kąpielowe” z produktów spożywczych ogólnodostępnych, które zabrali do domów. Następnie uczniowie przeszli przez „labirynt”, taka ścieżka edukacyjna pomogła zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia optyki, a interaktywne eksponaty utrwaliły tę wiedzę. Na wystawie nauka przeplatała się z zabawą. Dzieci korzystały z eksponatów interaktywnych prezentujących zjawiska fizyczne, takie jak np. ciśnienie hydrostatyczne, ruch laminarny i turbulentny, prawo zachowania pędu; a także z eksponatów prezentujących różne złudzenia optyczne pozwalające jednocześnie na „zabawę optyką”. Dzięki interaktywnemu charakterowi eksponatów, każdy mógł sprawdzić swoje logiczne myślenie, matematyczną wiedzę oraz umiejętności przyrodnicze.
Pełni wrażeń, nowych wiadomości, zmęczeni, ale uśmiechnięci, szczęśliwie powróciliśmy do Milicza. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody.
Asystent szkolny projektu SKOK z SP1
A. Florkowska- Sip
{gallery}wycskok{/gallery}