Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /profiles/g/gi/gim/gimnazjummilicz/archiwum.sp1milicz.pl/images/2019/wolontariusz.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019/wolontariusz

Podczas  uroczystego apelu z okazji Dnia Edukacji Narodowej, który odbył się 14 października 2019r.w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu pożegnaliśmy wolontariusza pochodzącego z Hiszpanii, Yssela Tarifa Torressa, z którym mieliśmy możliwość współdziałać przez ostatni rok, dzięki współpracy z Fundacją Mobilni Polacy w Miliczu.  W ramach tej współpracy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu mieli okazję doskonalić nie tylko znajomość języka angielskiego i francuskiego, ale także uczestniczyli w dodatkowych zajęciach z języka hiszpańskiego. Podczas spotkań z wolontariuszem  uczniowie poznali również kulturę i obyczaje Hiszpanii. Żywy kontakt z wolontariuszem  znacząco przyczynił się do wzrostu motywacji uczniów do nauki języków obcych.  Zajęcia prowadzone przez wolontariusza okazały się  ciekawe dla uczniów i obfitowały w różnorodne gry i zabawy językowe.  Dla uczniów i nauczycieli było to wyjątkowe  doświadczenie.

 Również  nasz Wolontariusz  Yssel wzbogacił swój warsztat pracy, poznał system szkolnictwa w Polsce, obyczaje, kulturę , krajobraz i język polski.

A oto jak sam Yssel wypowiada się na temat swojego pobytu i wolontariatu, który odbył w naszej szkole:

„ Rok temu, kiedy przybyłem do Polski byłem nieco zmieszany i zaskoczony jak wszystko jest inne i nowe. Tak, oczywiście , było mnóstwo wspólnych elementów ( oba kraje, Hiszpania i Polska są krajami europejskimi). Całość była taka sama, ale szczegóły sprawiały, że wszystko było jednak inne. Na szczęście, po kilku tygodniach już  się zaaklimatyzowałem i mogłem „obrać  polską drogę” , za co dziękuję moim mentorom i nauczycielom w szkole. Jestem wdzięczny za ich pomoc.  W klasie moją pierwszą barierą była komunikacja. Skupiałem się zatem na rozwinięciu moich zdolności komunikacyjnych  i konwersacjach, aby poprowadzić zajęcia. Jednakże, bariera językowa sprawiała, że komunikacja była niemożliwa, aby móc komunikować się w klasach początkujących z języka angielskiego i francuskiego. Wtedy czułem się niepewnie,  jakbym nie posiadał odpowiedniej wiedzy. Zatem zacząłem obserwować starannie klasy, robiąc notatki ,szukając znaczenia polskich słów w telefonie ….gdyż nie byłem w stanie samodzielnie się komunikować z uczniami , musiałem zatem znaleźć inny sposób komunikowania się z nimi.  Stworzyłem proste gry, aby poćwiczyć w języku obcym liczby, ćwiczenia pisemne, starając się być pożytecznym w taki właśnie sposób. Teraz jestem bardziej świadomy różnych komponentów procesu nauczania, ewaluacji i postrzegania rzeczy, które wziąłem pod uwagę. Podsumowując, mój czas, który tutaj spędziłem był wzbogacający i inspirujący. Nauczyłem się kochać i rozumieć kulturę jakże inną od mojej. Mogłem również rozwinąć moje sposoby nauczania języków.”

 

Jeszcze raz dziękujemy Ysselowi za jego zaangażowanie i współpracę, życząc mu dalszych sukcesów.

                                                              Good Luck Yssel!!!

{gallery}2019/wolontariusz{/gallery}