Uczniowie klasy II a również przyczynili się do tego, aby wokół szkoły było cudnie. Pracowali żwawo, zręcznie i rezolutnie. Posadzone sprytnie i mądrze przez nich róże okrywowe, liliowce, cisy oraz szałwie będą zdobić budynek naszej szkoły.
{gallery}2020/sadzenie{/gallery}
Rano dałam dzieciom po dziesięć karteczek i zapytałam, jakie mają pomysły na ich wykorzystanie. Rozpoczęliśmy serią zadań matematycznych. Czy z 10 kwadratowych karteczek da się ułożyć kwadrat? Co będzie, jeśli weźmiemy 20 karteczek? Ile najmniej karteczek trzeba, by ułożyć kwadrat? Takich problemów dzieci rozwiązały jeszcze kilka, a niektóre z nich były ich pomysłu. Przed kolejną serią zadań dzieci ponumerowały karteczki tak, że jedno z pary miało liczby 1-10, drugie 11-20. Działając w parach dzieci układały liczby rosnąco i malejąco, wybierały tylko parzyste albo nieparzyste, wielokrotności liczb 3, 4, 5 itp. Znakomitym pomysłem dzieci było wykorzystanie karteczek do zakodowania historyjek i opowieści. Ten sposób nadaje się również do uczenia się. Można ułatwić uczenie się, kodując najważniejsze fakty przy pomocy symboli, które łatwo odczytać. Powstały piękne historyjki, a dzięki nim poćwiczyliśmy mówienie i opowiadanie. Zajęcia zakończyliśmy kreatywnie, wykorzystując karteczki na różne sposoby. Było składanie origami, ale również wymyślanie własnej składanki, było wycinanie i tworzenie obrazka z elementów oraz książeczek. Na koniec tego dnia zrobiliśmy hawajska sałatkę z ananasa.
> >
Czego nas te doświadczenia nauczą? Przede wszystkim nasycimy swoje zmysły widokiem odległych i obcych ziem. Wsłuchamy się w muzykę, nauczymy się kilka słów w tym języku. Poznamy kulturę danego kraju. Nauczymy się tolerancji i akceptacji drugiego człowieka i jego kultury. Zasmakujemy się w egzotycznej dla nas kuchni. Naszą przygodę rozpoczęliśmy poznając Hawaje. Na Hawajach króluje ananas, główny składnik naszej sałatki owocowej. W pobliskim supermarkecie samodzielne wybraliśmy produkty i zapłaciliśmy za nie.
{gallery}2020/zakątki świata{/gallery}
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców w najbliższy czwartek
tj.17 września 2020r. na godz. 16:30 ( kl. II-V) bądź
17:30 ( kl. VI- VIII)
na inauguracyjne spotkanie z wychowawcą.
Zebranie Rady Rodziców- godz. 18:15 sala konferencyjna.
Pamiętaj, Rodzicu!
Towarzyszenie dziecku w procesie edukacji i wychowania jest obowiązkiem i wspaniałą przygodą. Nie rezygnuj z tej możliwości.
ODDZIAŁ |
WYCHOWAWCA |
GABINET |
IIa |
p. Marta Kupis |
205 |
IIb |
W zastępstwie za nieobecnego wych. p. K.Chołodecka |
201 |
IIc |
p. Katarzyna Zakrzacka |
206 |
IIIa |
p. Emilia Laskowska- Janoś |
307 |
IIIb |
p. Marzena Stepańczak |
305 |
IIIc |
p. Barbara Magdzińska |
306 |
IVa |
W zastępstwie za nieobecnego wychowawcę p. I. Buchert |
301 |
IVb |
W zastępstwie za nieobecnego wychowawcę p. B. Stefańska |
302 |
Va |
p. Elżbieta Herl |
110 |
VIa |
p. Agnieszka Kołodziejczyk- Ozga |
109 |
VIb |
p. Beata Jarczewska |
203 |
VIc |
p. Danuta Żołdak |
6 |
VIIa |
p. Aneta Florkowska- Sip |
204 |
VIIb |
p. Renata Grudkowska- Antkowiak |
5 |
VIIc |
p. Aneta Gębala |
1 |
VIIIa |
p. Edyta Stachowiak- Szyszka |
2 |
VIIIb |
p. Katarzyna Chołodecka |
101 |
Wrocław 2020-09-14
Szanowni Państwo!
1 września rozpoczął się rok szkolny 2020/2021. Rok wyjątkowo trudny, stojący bowiem pod znakiem bezprecedensowego wyzwania jakim są zmagania z pandemią koronawirusa. Wróciliśmy do nauczania stacjonarnego, które jest bardziej efektywne, służy uspołecznieniu dzieci i młodzieży, zabezpiecza przed negatywnymi skutkami długotrwałej izolacji. Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom większości społeczeństwa, o czym bezspornie zaświadczają sondaże opinii publicznej. Postępujemy jak wiele innych krajów na świecie
i ogół państw Unii Europejskiej.
Po dwóch tygodniach nauki można pokusić się o pierwsze podsumowania i wnioski:
Czytaj więcej: List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Rodziców
„..świetnie Ci idzie; ale jesteś wysoko widzę, że dzielnie sobie radzisz ;musisz mieć dużo siły , dobrze się trzymasz tych drabinek; idziesz ostrożnie, z pewnością pokonasz sam tę przeszkodę… „
Poczucie bezpieczeństwa, że czuwamy , a jednocześnie dodajemy wiary, że podjęta aktywność przez dziecko powiedzie się jest bardzo ważna dla niego.
Planowanie ruchu i ocena ryzyka. Rozwój mięśni, trening równowagi i koordynacji ruchowej. Balansowanie ciałem, a przede wszystkim poznanie własnych możliwości; swojej siły. Nauka cierpliwości, współpracy , a także rozwiązywania konfliktów. Tego wszystkiego uczymy się, bawiąc na naszym szkolnym placu zabaw, zaprojektowanym właśnie dla nas.
{gallery}2020/plac zabaw{/gallery}
{gallery}2020/wakacyjne prace{/gallery}
Budynek okalają kwiatowe rabaty. Uczniowie klasy 7b z wicedyrektor Renatą Korzeniowską posadzili byliny i krzewy na rabacie przed szkołą. Rośliny wyglądają pięknie, posadzone przez miłośników przyrody.
{gallery}2020/rośliny 7b{/gallery}