Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

Wyrozumiały ten Mikołaj, bo nawet nagrodził wszystkich z klasy 5a.

MIKOŁAJKI W KLASIE 4 C W środę 6 grudnia uczniów klasy 4 C odwiedził Święty Mikołaj, który przyniósł mnóstwo prezentów. Było dużo radości i uśmiechów. Cieszy również fakt, że nasz Mikołaj nie zapomniał o pieskach ze schroniska i im również przyniósł sporo smakołyków . Bardzo dziękujemy Świętemu Mikołajowi i zapraszamy w przyszłym roku.

TWORZYMY ŁAŃCUCH DOBRA Klasy 7 wzięły udział w akcji bicia rekordu długości łańcucha choinkowego z papieru dla dzieci z dystrofią mięśniową, podopiecznych Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej UMB. Idea bicia rekordu to zadanie symboliczne - ma pokazać dzieciom z dystrofią, że nie są samotne w swojej chorobie, że jest ogrom ludzi o wielkich sercach którzy są z nimi, którzy wierzą w nich, są dla nich wsparciem. Akcja trwa do końca stycznia 2019 roku dlatego zachęcamy do tworzenia łańcucha !

W mikołajkowe południe uczniowie klas 4,5 i 8 oraz goście z Gruzji wzięli udział w pokazie doświadczeń chemicznych. Uczniowie poznawali tajniki chemii i fizyki na podstawie efektownych doświadczeń przeprowadzanych przez p. Mateusza Stockiego.(Art. Science, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Prowadzący jest dydaktykiem chemii i wielkim popularyzatorem nauk przyrodniczych. Jest twórcą systemów pokazów eksperymentów dla szkół oraz filmów edukacyjnych do Nowej Podstawy Programowej. Od kilku lat prowadzi na terenie całej Polski warsztaty i wykłady popularnonaukowe. Przygotowany pokaz to ciekawa podróż po krainie eksperymentów mieniącej się kolorami i wypełnionej różnymi dźwiękami, a także to forma zwrócenia uwagi na obecność nauk przyrodniczych w życiu. Mamy nadzieję, że zajęcia pobudziły wyobraźnie uczniów i ciekawość świata.

Dnia 5.12.2018 klasa Ia udała się do Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego przy Mspdion, gdzie wraz z grupą dzieci z oddziału I uczestniczyła w kolejnych zajęciach integracyjnych:

  • Metodą Ruchu RozwijającegoWeroniki Sherborne, której  głównym założeniem jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka
  • w Sali Doświadczania Świata (Terapia Snoezelen) -  założeniem zajęć jest przebywanie w pomieszczeniu, w którym dzieci poddawane są stymulacji zmysłów za pomocą całej gamy bodźców, odpowiadających potrzebom dziecka. Poznanie odbywa się przez zmysły, dzięki czemu dostarczane do układu nerwowego informacje pozytywnie wpływają na pamięć, koncentrację i naukę
  • integracji sensorycznej – dzieci brały udział w terapeutycznych zabawach ruchem, które dostarczają bodźców sensorycznych, mających wpływ na umiejętność czytania, pisania, rysowania oraz innych umiejętności szkolnych. W trakcie tych zabaw dziecko „uczy” swój układ nerwowy skutecznych i celowych reakcji na różnorodne bodźce.

Dzieci z radością i zaangażowaniem doświadczały różnorodnej aktywności. Największą atrakcją okazało się łóżko wodneJ .Po zajęciach pełne wrażeń, zachwycone, z uśmiechem na twarzach niechętnie rozstawały się z paniami terapeutkami i dziećmi.